Het trendy magazine over wonen, interieur, tuinen en design

Evert Rop, Grando Barendrecht: ”Door pandemie moet je wendbaar en flexibel blijven.”

Wat doe je wanneer je showroom nog zeker tot 2 maart dicht moet blijven vanwege de huidige harde lockdown? “Vooral kijken naar wat wel kan”, vertelt Evert Rop. Deze energieke ondernemer van Grando Keukens & Bad in Barendrecht bleef na afkondiging van de harde lockdown rustig en richtte zich direct op de mogelijkheden om zijn klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn en de service te bieden die zij van Grando gewend zijn.

Ondernemers met hart voor de zaak
Grando Keukens & Bad onderscheidt zich op vele fronten. Zo wordt elke Grando-vestiging geleid door een zelfstandige ondernemer, die hart voor de zaak heeft en een luisterend oor biedt. Het hele traject wordt begeleid door een en dezelfde persoon: van een gastvrij ontvangst in de showroom tot de realisatie van een droomkeuken of -badkamer.

Voor Grando Keukens & Bad was 2020 een bijzonder jaar. De eerste weken van de coronacrisis waren lastig. Maar al snel namen de verkopen een vlucht en werd het alsnog een prima jaar. De sluiting van de showrooms vanaf half december was dan ook een flinke domper.

Klantcontact
“Ondanks de huidige lockdown blijven consumenten interesse hebben in de aankoop van een keuken of badkamer. Dat zien we terug in het aantal leads en afspraakverzoeken dat wordt gegenereerd”, meldt Rop. “Cruciaal in deze periode is dus om in contact te blijven met je klant. Er liggen kansen. En die hebben we de afgelopen periode zeker aangegrepen. Zo hebben we direct geschakeld naar de mogelijkheid van een telefonisch of een online adviesgesprek. Vrij snel daarna startten we met een adviesgesprek aan huis. Inmiddels kiest een groot aantal klanten voor deze optie. We zien daarbij dat het eigenlijk nog persoonlijker is”, glimlacht Evert Rop.

Zichtbaarheid
Hoe blijf je in deze tijd zichtbaar en kun je consumenten inspireren? “We moeten zichtbaar en vindbaar blijven voor onze klanten. Dat betekent dat we blijven investeren in online marketing, van display advertising, social media tot e-mailmarketing. En het mooie is dat tegenwoordig alles digitaal kan. Zo kunnen we tijdens een videogesprek beelden uit ons inspiratiemagazine of een 3D-tekening van de keuken of badkamer tonen. Bovendien attenderen we onze klanten op het maken van een moodboard of onze keuzehulp op grando.nl. Met deze laatste tool krijgen klanten een impressie van de stijl en opstelling die het beste bij hun wensen past. Daar kun je dus eenvoudig inspiratie vandaan halen. En als de consument dat met ons deelt, kunnen wij alvast voorbereidingen treffen voor het uiteindelijke ontwerp van de keuken of badkamer”, aldus Evert.

Onverwachte voordelen
Evert Rop: “De sluiting van onze winkel heeft als onverwacht voordeel dat we nu – zonder onze klanten te hoeven storen – onze huidige keuken- en badkamercollectie in de showroom kunnen vervangen door een nieuwe collectie. Bovendien biedt het ons de mogelijkheid een aantal zaken in de showroom aan te scherpen. Ook is er nu meer tijd om nieuwe en bestaande medewerkers te trainen.”

Toekomst
Evert Rop verwacht dat consumenten ook de komende zomer nog weinig kunnen of willen reizen vanwege het vaccinatieproces en de blijvende maatregelen. “Mijn inschatting is dat consumenten voorlopig nog wel hun huis onder handen blijven nemen. Je ziet dat er nog veel mensen met een verbouwing bezig zijn of het binnenkort gaan doen. Verder denk ik dat er – door het grote woningtekort – enorm veel nieuwbouw gaat bijkomen. Nieuwbouw waar keukens en badkamers voor nodig zijn. Er ligt dus veel werk voor ons in het verschiet. Ten slotte kijk ik ernaar uit om onze klanten weer in onze showroom te mogen begroeten. En dat ze na hun aankoop zorgeloos kunnen genieten van hun Grando droomkeuken of –badkamer. En laat dat nou precies zijn waar wij voor staan en niet voor niets onderdeel is van onze pay-off.”

Grando Barendrecht
Van ’t Hoffstraat 18
2991 XP Barendrecht
T: 0180-726802
E: barendrecht@grando.nl

Bezoek website
Volg op Instagram
Volg op Facebook